خاطرات مدرسه آواز

این قسمت شامل خاطراتی درباره زندگی هنری و اتفاقایی که در این راه برای نویسنده افتاده، می‌باشد. داستان‌های این نوشته‌ها همه واقعی و با سند و مدرک است. مخاطب این داستان‌ها جوانان زیر ۱۸ سال هستند اما ممکن است برای سنین بالاتر نیز جالب و مفید باشد. پس …

  • اگه به شدت عاشق موسیقی شدی!

  • اگه هر شب خواب رفتن روی استیج «صحنه» کنسرت خودت رو می‌بینی

  • اگه عشق آواز خوندن، خودت و اطرافیانت رو کلافه کرده!

  • اگه فکر می‌کنی هنرمند شدن برات امکان نداره!

  • اگه هر روز به هزار اگر … فکر می‌کنی و …

و هزار تا اگهٔ دیگه، شاید خوندن این خاطره‌ها و دستان‌ها برات جالب باشه تا زودتر به هدف برسی.

گلهای کاغذی

نام آلبوم: گلهای کاغذی (گُلای کاغذی)

آهنگساز: پیمان رسولی

خواننده: وحید دین‌پرور(کیان)

مجوز انتشار: ۴/۳۴۳۸ ت

شماره ثبت (کتابخانه ملی): ۲۰۷۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

کلیه حقوق مادی این کاست متعلق است به شرکت سرنا صوت.

 

آلبوم گلهای کاغذی
آلبوم گلهای کاغذی خواننده: وحید دین‌پرور با نام هنری کیان

 

سال ۱۳۷۹ در استودیو پاپ ضبط شد و بعد از گرفتن مجوز و ثبت در کتابخانه ملی، به بازار عرضه شد. درادامه  قسمتی از خاطرات آن دوران را مشاهده می‌کنید.

 

روزهای طلایی

 

بیشتراز ۲۰ سال از اون روزها گذشته. وقتی به قشنگی و خوبی اون روزا فکر می‌کنم، حالم خوب می‌شه روزها و شب‌هایی که عالی گذشت و حتی یک‌هزارم ثانیه‌اش هم برنمی‌گرده.

 

 تقریباً هفته‌ایی سه شب خونه رضا بودیم و تا ساعت سه، چهار صبح همراه پیانوی جادویی رضا می‌خوندیم. رضا، کامران، حمید و مادر رضا که همیشه براش زحمت داشتیم. البته خاطرات زیاد هستند و پُراز تجربه‌های مختلف. پیشنهاد می‌کنم حتماً بخونید. درقسمت خاطرات امکان دسترسی به اونا رو دارید. 

 

سال ۷۸ رضا تاج‌بخش منو با ایمان جعفری آشنا کرد. ایمان جعفری پویان نوازنده سازهای بادی (کلارینت، ساکسیفون) و برادرش علی جعفری ‌پویان نوانده (ویلون) از نوازندگان توانمند آن دوران بودند و هنوز هم هستند. اون زمان ایمان با گروه‌ها و خواننده‌هایی که تازه مجوز کنسرت گرفته بودند، همکاری می‌کرد.  یه روز ایمان با من تماس گرفت و گفت یکی از دوستانش که شاعر هم بود، می‌خواهد درباره تولید آلبوم موسیقی صحبت کنیم. تو رو به عنوان خواننده معرفی کردم. خونه ایمان رفتم و بعداز کمی صحبت و … قرار شد که کار رو استارت بزنیم. ملودی، ترانه‌ها و … گرفتم ومشغول کار(تمرین) شدم. یک هفته بعد ایمان تماس گرفت و گفت که قانون وزا رت ارشاد عوض شده و باید قبل از ضبط به ساختمان اداری بری و درخواست مجوز بدی. 

 

{از سال ۷۶ موسیقی و آواز پاپ، رفته‌رفته پا گرفت که خشایار اعتمادی، علیرضا عصار و … پیشرو بودند از طرفی خوانندگان زیادی شروع به عرضه آلبوم به بازار کردند و با زیاد شدن آلبوم‌های بی‌کیفیت، وزارت ارشاد دستور گرفتن آزمون تئوری و عملی رو برای مجوز خوانندگی به دفتر موسیقی ابلاغ کرد}

مراحل اداری، آزمون تئوری و عملی و … رو انجام دادم و در نهایت مجوز خوانندگی رو گرفتم. روزی که از طرف واحد موسیقی اعلام کردند که در امتحان قبول شده و مجوز خوانندگی برام صادر شده، تو خونه از خوشحالی دور خودم چرخ می‌زدم. این خوشحالی به یک هفته نکشید که دوباره ایمان خبر داد که ماجرای آلبوم کنسل شده. حالا من مونده بودم و یک مجوز خوانندگی! تو حسرت از دست رفتن فرصت بودم ولی نمی‌دونستم که این ماجرا شروعی بود برای کارهای دیگه. 

 

چند ماه گذشت تا صبح یک روز که از طرف واحد موسیقی تماس گرفتند. گفتند که یکی از آهنگسازان، اینجاست و از ما شماره تلفن خواننده‌های مجوز دار رو می‌خواد؛ شماره شما بدیم به ایشون؟ 

پیمان رسولی یکی از آهنگسازان و نوازندگان پُرکاری بود که از شیراز برای انجام کارهای جدیدش به تهران اومده بود و آلبومی رو ساخته بود که خواننده‌اش رو پیدا نمی‌کرد. قبل از من پیش چند خوانندهٔ دیگه رفته بود ولی به نتیجه نرسیده بود. من از قبل پیمان رو غیرمستقیم می‌شناختم. چند آلبوم دیگه هم سال‌های قبل ساخته بود که شنیده بودم. 

 

با هم قرار گذاشتیم و ملودی‌ها رو برام پخش کرد تا همراه با ترانه‌هایی که داشت بخونم. از تحریر و تکنیک آوازم خوشش اومد و قرارداد بسته شد. من شخصاً شاهد زحمت‌ها و رفت‌وآمدهای پیمان از شیراز به تهران و برعکس بودم. خلاصه بعداز پیچ‌وخم زیاد، آلبوم جمع شد. 

 

آلبوم گُلای کاغذی
آلبوم گُلای کاغذی
آهنگسازی و تنظیم: پیمان رسولی

 

 

همکاران و نوازندگان

با تمام نقدهای نادرست و گاهاً درست، دو مورد درباره این آلبوم خیلی حرفه‌ایی و عالی بود.

۱ – آهنگسازی و مخصوصاً ملودی خواننده که خیلی سخت نوشته شده بود.

۲ – حضور نوازندگان توانمند واستادان عزیزی که ارزش شنیدن اثر رو هزار برابر کردند.

 

معرفی آلبوم گلهای کاغذی
نوازندگان و هنرمندانی دراین آلبوم اجرا کردند.

موسیقی فیلم از کرخه تا راین ساختهٔ (مجید انتظامی)، خاطرات زیادی رو برای خیلی از ما مخصوصاً افراد قبل از دهه هفتاد زنده می‌کنه. مخصوصاً صدای ملودی اصلی آهنگ که با سوت استاد مرحوم علیرضا خورشیدفر اجرا شده بود. یادم میاد تا مدت‌ها همه شک داشتن که این صدای سازهای الکترونیکه (اُرگ، سینتی‌سایزر و …) یا سوت زدن خالیه! همه از دقت این اجرا در تعجب بودند. 

علی‌رضا خورشیدفر عزیز دراین آلبوم اجرایی فوق‌العاده داشت. قطعه طاقی، با شعر فرود سرافراز(برادرزادهٔ اردلان سرافراز) و ۸ میزان . مرحوم خورشیدفر، نوازنده کُنترباس (بزرگترین عضو خانواده سازهای زهی-آرشه‌ایی) بود و همیشه خنده رو بود. 

 

پایان قسمت اول.

عنوان